søndag 16. august 2009

Jeg er hekta på kokebøker og matblad, det er min svake side.



Kokebøker og matblad blir lest fra perm til perm, og for å forsvare at jeg kjøper bøker og blader har vi gjort en avtale i heimen. Fra hver bok eller blad må jeg lage minst tre retter. Det har gjort at vi har en ganske variert meny. Vi har utvidet smakshorisonten langt utover kjøttpølser i brunsaus med potet til.


Dagens meny er inspirert av en oppskrift i septemberutgaven av Goodfood magazine.



Marinerte skiver av lammelår, med gresk salat.


1 lammelårskive pr person
Marinade til kjøttet:
1/2 dl hvitvin
2-3 fedd hvitløk hakket
oregano
saft av en halv sitron

Bland alt til marinaden og la lammet marineres så lenge som mulig gjerne natta over.
Stek skivene på grill eller grillpanne.

Gresk salat

Tomater, agurk, fetaost, rødløk og oliven.

Dette er innholdet i gresk salat i sin enkleste form. I salaten jeg lagde i dag hadde jeg også litt romanosalatblader.


1 kommentar:

  1. Lurt! Jeg leser også matblader.. men for å bedre samvittigheten er det lurt å lage minst tre retter ja! Genialt:D hihi:)

    SvarSlett