tirsdag 13. oktober 2009

Fiskeboller tom yum

Fiskeboller i hvitsaus, en 70-talls favoritt på middagsbordet, med et lite dryss karri og kokt gulrot og potet til. Jeg elsket fiskeboller i min barndom og jeg elsker det nå. Forskjellen er at jeg har smaken i sausen i lag med litt mer grønnsaker enn bare kokt gulrot.

I dagens variant har jeg i tom yum pasta som er en thailandsk litt syrlig suppebasis.



Fiskeboller tom yum

1 boks fiskeboller
1 løk
1 stilk stangselleri
½ paprika
1 gulrot
2 dl frosne erter
2-3 ss tom yum pasta
2 ss hvetemel
1 ss smør
5-7 dl melk

Skjær grønnsakene i små terninger og svitsj dem lett i litt olje til løken er blank og myk. Ha de over i en bolle. Lag hvitsausen, smelt smøret, rør i melet og tom yum pastaen. Spe med fiskebollekrafta og litt av melka, rør godt til det blir en klumpfri saus. Spe med resten av melken og kok opp sausen, trekke i fem minutter til melsmaken er borte. Bland i grønnsakene og fiskebollene og la bli varmt. Server med kokte poteter, du klusser ikke med en klassiker…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar