søndag 22. september 2013

Sopp, skogens lekkerbisken





I dag må ha vært den store sopplukkedagen. Vi møtte masse folk med kurver som var ute i samme erend. Håper de også fant kurven full.

Jeg plukker sopp flere ganger i uka. I høst har jeg nesten vært mer i skogen enn på jobb. Kronen på verket var å klare eksamen for å bli soppsakkyndig. Nå har jeg faktisk papir på at jeg er en soppnerd.
Jeg er ikke alene, vi er fem stykker fra Soppforeningen i Bergen som besto eksamen. Gratulerer til oss.

I dag har jeg bare koseplukket matsopp. Traktkantareller, gule trompeter, matrisker, blek piggsopp, musseronger, kantareller og matblekksopp ble med kjem i dag. Sopptørkeren går for fullt. 

Jeg har også satt en start til å lage soppsoya. Håper jeg får det til i år, sist ble det en ramsalt fiasko...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar