søndag 5. august 2012

Flere kantareller

Jeg blir visst ikke lei kantarell i år. De tyter frem over alt. Har du en skog i nærheten finner du nok en håndfull eller to.
I går lagde jeg en kantarellstuing med ny vri, kantarell har en såpass kraftig egensmak at de tåler litt smakfullt selskap.

Kantarellstuing med aprikoser

200 g kantarell
5 tørka aprikoser
gressløk
1/2 ts karripulver
tyrkisk yoghurt eller kesam

Riv kantarellene i passe biter, finhakk
aprikosene og klipp gressløken fint.
Stek kantarellene med litt karripulver i varm panne med litt smør. Ha i aprikos, gressløk og yoghurt og rør rundt og server. Hvis retten blir stående på varmen skiller yoghurten seg og det hele blir seende lite delikat ut.


Bildet viser mine mest brukte soppbøker. Viktig med gode bøker for sikker artsbestemmelse. I soppens verden er det ikke nok å tro, jeg må være helt sikker på hva som havner i gryta.

1 kommentar:

  1. Nå er det så deiligt og lage mat inne, myggen er intens på disse gråværsdagene :-) Idag ble det 2 perfekte lette brød av bla. bokhvete og hampmel. Mulig det er salgbart i butikken.... Denne oppskriften skal jeg friste gutta boys med! Thanxs :-)
    Ønsker deg en glad uke! :-)
    Mvh
    Ann Kristin

    SvarSlett