torsdag 27. desember 2012

Takk for det gamle og godt nyttår.

Deilig med lang juleferie, enda har jeg to dager igjen. Vi har bare kost oss hjemme med god mat, tur med hunden, jeg har strikket og og sett litt film på TV. Vi spøkte også med at vi burde bruke jula på å lage årsmeny for 2013.

Nyttårsforsett 2013

Årsmeny er en ganske god ide og vi har jo allerede etablert en sterk vane med pizza på fredager. Da tenker jeg at det ikke blir umulig å lage en skisse for en typisk uke, fisk to dager, to dager med vegetarmat, pizza fredag, lørdag og søndag kan vi velge fritt.

Jeg har også lyst til å ta opp tradisjonen vi hadde før vi flyttet med å lage en ny rett hver uke. I bokhylla står metervis med kokebøker og stabler med matblader til inspirasjon.

Planen er å ukeshandle torsdager og detaljskrive ukenmeny og handleliste tirsdag/onsdag. Det krever litt i begynnelsen, men nå går det nesten på autopilot.

Tror dette er et bra nyttårsforsett.

Til dere lesere, takk for det gamle og godt nyttår.


Bildet viser posen med snop til nyttårsbukkene, har laget 30 snopeposer og 25 føk ut på en halvtime.

2 kommentarer:

  1. Så flott med nyttårs forsetter! Ha et flott nytt kreativt år hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, i år skal jeg klare å holde forsettene. Godt nyttår til deg.

      Slett