torsdag 20. desember 2012

Julemeny

Jul og mat hører tett sammen, det virker som alle har sterke tradisjoner kyttet til mat i jula.
Selv er jeg oppvokst med pinnekjøtt på julaften og utover juledagene har vi hatt fisk, ribbe, litt vanlig mat og avsluttet med kalkun på nyttårsaften.

De siste årene har kjæresten og jeg feiret jul bare oss to og startet våre egne tradisjoner. Spiser lang frokost og ser askepott på NRK, går lang tur med hunden,  pinnekjøtt, karamellpudding og åpning av pakker utpå kvelden. I mellomjula både får vi og skal på julebesøk med familie og venner og alt som hører julekosen til.

Julens meny

Julaften: lang frokost med sild og hjemmebakt brød, pinnekjøtt og karemllpudding til middag og dessert og avslutter med ostekake til kaffen

1 juledag: Kveite til middag, tilbehøret har jeg ikke helt bestemt meg for enda.
2 juledag: lutefisk med bacon ertestuing og mandelpoteter.
De andre mellomdagene blir det en dag med vegetarmat, pizza og besøk før vi avslutter med and på nyttårsaften.

Jeg gleder meg til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar