lørdag 8. juni 2013

Coleslaw

Det har vært noen travle uker og ukene fremover blir ikke mindre travle. Heldigvis er det et avbrekk med sommerferie i juli. Gleder meg til det, i år blir det skikkelig familieferie med mine søsken og tanteunger.

Vi har såvidt fått startet grillsesongen for et par tre uker siden, sommeren kom litt seint i år.
I dag syns vi været er passe til å slappe av med grillings, trenger bare en lett fleecejakke over t-skjorta...

Dagens grillmeny er flintsteik, coleslaw og grønnsakspyd.
Jeg kjøper alltid kjøttet umarinert, syns det ferdig marinerte blir for salt for min smak. I dag har jeg lagd en superenkel tomatbasert marinade. Bare blandet ca 2 ss ketsjup, 1/2 ts røykt paprikapulver, litt urtesalt og 1 ss epleeddik smurte det på kjøttet og lot kjøttet marinere så lenge som mulig.

Jeg har også svingt i hop en enkel coleslaw.
1 hode nykål
3 ss gresk/ tyrkisk yoghurt
1/4 ts røkt paprikapulver
1/2 ts chiliflak
urtesalt

Bland dressingen og skjær kålen i tynne strimler. I denne salaten tar det røyka paprikapulveret opp tråden fra marinaden.


Noen som vet hvor i Bergen jeg kan kjøpe røkt paprikapulver?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar